Готуємося до ЗНО

БУДОВА СЛОВА. СЛОВОТВІР

Тест 1. 
Частини складного слова поєднуються:а) за допомогою сполучних звуків [о], [е] або без них;

б) звуками [и[, [о];
в) звуками [а], [и].
2.Складні слова пишуться:
а) завжди разом;
б) завжди через дефіс;
в) разом і через дефіс.
3. Складні слова пишуться разом, якщо утворені:
а) від залежних слів, основи яких поєднані сполучниками голосними [о], [е];
б) поєднанням незалежних слів;
в) повторенням одного й того самого слова.
4. Складні слова пишуться разом, якщо:
а) сполучний голосний [е] у них передається тільки буквою е;
б) першою частиною у них є невідмінюване слово;
в) першою частиною у них є пів- перед власною назвою.
5. Складні слова з першою частиною пів – пишуться:
а) завжди через дефіс;
б) завжди разом;
в) через дефіс лише перед власними назвами, в усіх інших випадках – разом.
6. Складноскорочені слова, утворені з ініціальних букв, та власні назви пишуться:
а) маленькими буквами;
б) великими буквами;
в) так: Оон, Кмі.
7. Буква о в складних словах пишеться тоді, коли перша частина слова:
а) утворена від прикметника або закінчується твердим приголосним;
б) закінчується голосним або м’яким приголосним;
в) закінчується подовженим приголосним.
8. Буква е в складних словах пишеться тоді, коли перша частина слова:
а) закінчується голосним або подовженим приголосним звуком;
б) утворена від іменника з основою на м’який приголосний;
в) утворена від іменника з основою на твердий приголосний.
9. Складні слова пишуться через дефіс, якщо:
а) утворені поєднанням двох незалежних слів;
б) першою частиною у них є незмінне слово;
в) першою частиною є пів- перед іменником-загальною назвою.
ІІ)1. Визначте спосіб творення поданих слів.
Безкозирка, співвітчизник, огарок, безсоромний, докорінний, затишний, вияснити, перемінити, повчати, по-сільському.
Слова яких частин мови, продуктивно творяться таким способом? До яких частин мови належать слова з твірними основами?
2.Спишіть, розриваючи дужки
(Прем’єр) міністр, (конференц) зал, (пед) університет, (зав) кафедрою, (лісо) господарство, (сорто) ділянка), (коро) їд, (насін) госп, (напів) пустеля, (пів) уроку, (рибо)ящір.
3.Чи можна сказати, що на Запоріжжя приходили тільки з України? Укажіть на зміни приголосних при словотворенні.
Запорожцями, запорозькими козаками… називались тільки ті із дніпровських козаків, які, залишивши свою батьківщину де-небудь в Малоросії (Україні), Литві, Польщі, або за межами їх селились… за порогами Дніпра, що починалися якраз за вісім верст нижче бувшого в козаків села Половиці, у нас губернського міста Катеринослава.
Чи були ще й інші – не запорозькі – козаки? Утворіть слова з поданих сполучень слів: за Дніпром, при березі, над водою, без води.
4.Пояснити зміст виразів, написання префіксів.
Згущувати фарби, прикусити язика, зарубати собі на носі, зробити великі очі, в’їстися у печінки, розбити глек.
5.Розкажіть, як людині допомагає полегшити життя побутова техніка. У назвах предметів і речей, що оточують вас удома, використайте складні і складноскорочені слова типу електропраска, відеомагнітофон.

Немає коментарів:

Дописати коментар