Дистанційне навчання учнів 6 класу

         


 11.01.21 р. 

Українська мова

Тема уроку

Мета

Корисні посилання

Примітки

Написання і відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові

пояснити відмінювання прізвищ, імен та по батькові

Відео - урок
(виконуємо завдання  за  відео - уроком)


Завдання :
1.Опрацювати параграф 43;
2.Виконати домашню вправу 344.


11.01.21 р.
Українська література

Тема уроку

Мета

Корисні посилання

Примітки

Урок виразного читання поезії Станіслава Чернілевського

продовжити вдосконалювати вміння і навички школярів щодо виразного і вдумливого читання поезій

Зразок виразного читання поезії
 Завдання:
1. Вам потрібно або надіслати відео свого читання поезії у групу 6 класу чи мені у Viber , або в телефонному режимі прочитати вірш ( на вибір). Мій телефон - 0982452028.
2. Опрацювати біографію Ірини Жиленко.



Контрольна робота

А) оповідання;
Б) легенда;
В) повість;
Г) казка.

2. Головного героя твору М. Вінграновського “Сіроманець”звати:
А) Сашко;
Б) Олесь;
В) Федько;
Г) Андрійко.

3.  Що робив Сіроманець усе життя в одноіменному творі М. Вінграновського:
А) полював;                                 
Б) водив зграю;
В) був відлюдником;                    
Г) переховувався.

4.  Кого вовк вичікував у засідці?
А) коня з вершником;                  
Б) зграю;
В) мисливців;                               
Г) мандрівників.

5.  Що трапилось після зустрічі Чепіжного з Сіроманцем?
А) дітям заборонили ходити до лісу;
Б) селяни влаштували облогу вовку самотужки;
В) до села прилетів вертоліт із мисливцями;
Г) вовка хотіли заманити до села.

6.  Хто захищав Сіроманця?
А) ніхто;                                       
Б) дядько Побігайло;
В) голова колгоспу;                      
Г) хлопець Сашко.


7.  Кого купив Чепіжний на базарі?
А) великого собаку;                      
Б) вовкодавиху;
В) рись;                                         
Г) ведмедя.

8.  Що Чепіжний з мисливцями робили в лісі?
А) копали яму-пастку;
Б) полювали на диких кабанів;
В) вирубували дерева;
Г) збирали гриби.

9.  Одного дня Сашко зрозумів, що Сіроманець:
А) оглух;                                       
Б) втратив нюх;
В) сліпий;                                       
Г) пошкодив лапу.

10.  Чим Василь Дмитрович хвалився журналістам?
А) що вполював найбільшу кількість диких кабанів;
Б) що впіймав Сіроманця;
В) що врятував село;
Г) що підстрелив останнього вовка.

11.  Де переховувався Сіроманець від переслідувачів?
А) глибоко в лісі;                         
Б) на іншому березі лиману;
В) вдома у Сашка;                        
Г) на полігоні.

12. Хто врятував його від неминучої голодної і холодної смерті?
А) льотчики;                                 
Б) танкісти;
В) селяни;                                     
Г) зграя.



  ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ З ФОНЕТИКИ Й ГРАФІКИ


1. Позначте звуки, які є спільними для слів яблучко, щасливий, листячко, пішачок:
А [а], [ч], [й];
Б [а], [ч], [л];
В [а], [ч];
Г [а], [к], [ч].
2. Позначте рядок, у якому всі слова правильно поділені для пере­носу:
А мі-сто, міс-то, ліс-ок, пар-та;
Б хо-джу, пі-джак, від-дзвеніти, за-світло;
В о-рел, кри-латий, до-звілля, ви-хід;
Г буль-йон, ку-ку-руд-за, міль-йон, оа-зис.
3. Позначте рядок, у якому кількість звуків і букв однакова:
А ясність, щедрість, святковий, щирість;
Б яблуко, парта, їдальня, щастя;
В ліжко, джерельний, здоров’я, жанр;
Г олень, читання, джаз, дитина;
4. Позначте слово, у якому кількість звуків і букв не збігається:
А щавель;
Б зв’язок;
В пакунок;
Г надземний.
5. Позначте рядок, у якому всі слова не можна переносити з рядка в рядок:
А їжа, єнот, явір, мить;
Б ялина, тиша, шаль, тюль;
В рояль, баян, Яків, мрія, ясний.
Г ясен, єгер, доля, сіль.
6.  Позначте рядок слів, у яких наголошений перший склад:
А книжки, бички, доріжки, кохання;
Б мати, ліки, ознака, тиша;
В босий, срібло, легко, кухонний;
Г синій, зелений, диво, добре.
7.  Позначте рядок слів, у якому фонетичний запис відображає правильну вимову:
А просьба [прос'ба];
Б береговий [береговий];
В пісня [пісна];
Г учишся [учес'а].
8.  Позначте рядок, у якому букви я, ю, є позначають два звуки:
А краєзнавчий, боєць, куля, портьєра;
Б малювати, п’єса, куля, м’ята;
В юрта, в’язати, переїхати, віяло;
Г їдальня, м’ясо, заєць, кар’єра.
►  Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позна­чений цифрою.
9.  Установіть відповідність між словом та його характеристикою:
1   щабель;           А На одну букву більше, ніж звуків.
2   джміль;            Б На дві букви більше, ніж звуків.
3   біль;                 В Кількість букв і звуків однакова.
4   явір.                 Г На два звуки більше, ніж букв.
                            Д На один звук більше, ніж букв
Тестування з теми "Будова слова. Орфографія"
1.Укажіть групу спільнокореневих слів:
А вода, водичка, водяний, водити;
Б білий, білесенький, біліти, побілений, біль;
В писати, переписувати, писання, запис.
2. Укажіть різні форми одного слова:
А весняний, весна, веснянка;
Б казковий, казкова, казкове;
В рік, річний, щорічний.
3.Укажіть слово з нульовим закінченням:
А метро;
Б вогонь;
В казка.
5. Укажіть слово, яке не має закінчення:
А вчора;     Б стіл;   В парта.
6. Укажіть слово, в якому правильно виділено префікс:
А  розпис;   Б розсипати;    В розібрати
7. Укажіть слово з префіксом с-:
А (з,с)жовклий листок;
Б (з,с) сунути ковдру;
В (з,с) кликати нараду.
8. Укажіть слово з префіксом при-:
А пр(е,и)чудова) людина;
Б пр(е,и)їхати вчасно;
В пр(е,и) весела дівчинка.
9. Укажіть слово з префіксом пре-:
А пр(е,и)дніпровські степи;
Б пр(е,и)хороший день;
В пр(е,и)красити ялинку.
10. Укажіть слово з префіксом прі-:
А пр(и,і)йдуть завтра;
Б глибока пр(и,і)рва;
В пр(и,і)нести книжку.

   Тестування з теми «Лексикологія. Групи слів за значенням»
                                                       
                             
1)Синоніми – це …
а) слова, різні за звучанням, але однакові або близькі за значенням;
б) слова, які мають протилежне значення;
в) слова, однакові або подібні за звучанням, але різні за лексичним значенням.

2) Укажіть багатозначне слово:
а) хлопчик;
б) голова;
в) суфікс.

3) Укажіть словосполучення зі словами в прямому значенні:
а) гострий біль
б) високе дерево
в) м’який характер

4) Укажіть словосполучення зі словами у переносному значенні:
а) скромна людина
б) скромний одяг
в) скромний заробіток

5) Укажіть слово, яке має омонім:
а) компютер;
б) мила;
в) десять.

6) Укажіть групу слів, які НЕ Є СИНОНІМАМИ:
а) пахучий, духмяний, ароматний
б) дбати, клопотати, піклуватися
в) ходити, летіти, марширувати

7)Як називаються слова, які мають кілька лексичних значень?
а) однозначні               б) багатозначні           в) загальновживані.

8) Укажіть однозначне слово:
а) гніздо;
б) вісім;
в) ручка.



9) Доберіть антоніми до слів:
День - … ;   
чорний - … ;  
плакати - … .

10) Доберіть до іншомовних слів українські синоніми:
Ідеальний - …
Гелікоптер - …

Конкурс - …


Тестування за твором 
Г. Тютюнника “Дивак”

1.  Автор твору Дивак:
а) Соломія Павличко;
б) Григір Тютюнник;
в) Микола Вінграновський.

2.  Не порозумілися на уроці учень та його вчителька у творі:
а) “Лось” Є. Гуцала;
б) “Сіроманець” М. Вінграновський;
в) “Дивак” Г. Тютюнника.

3. Як звали вчительку за твором Г. Тютюнника “Дивак”:
а) Матильда Петрівна;
б) Маргарита Федорівна;
в) Матильда Павлівна.

4. Федько-Тойкало, герой оповідання Г. Тютюнника Дивак, ударив Олеся тому, що той:
а) відмовився з дітьми ламати молодий лід;
б) не хотів показувати гніздо ремеза;
в) не поділився сніданком.

5. Головний герой твору Г. Тютюнника “Дивак”:
а) Сашко;
б) Олесь;
в) Андрійко.

          6. Твір Г. Тютюнника “Дивак” за жанром:
а) казка
б) повість
в) оповідання.

7. Чому Олесь, герой оповідання Г. Тютюнника Дивак, гірко плакав, бо:
а) його вдарив Федько;
б) вчителька малювання поставила йому “двійку”;
в) щука з’їла  пліточку.

8. Висловлювання з оповідання Г. Тютюнника Дивак»Він ще малий, головою дістає ледь до клямки. Очі в нього чорні, глибокі, як вода в затінку, дивляться широко, немов одразу хочуть збагнути увесь світ - це:
а) художній опис;
б) пейзаж;
в) портрет.
9. Ідея твору Г. Тютюнника Дивак:
    а) ідея матеріально збагачення людини;
б) ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини;
в) ідея боротьби за матеріальні достатки.

10.Чим мотивував Олесь хлопчикам свою відмову ламати лід (Дивак Г. Тютюнника):  
  а) він ще молодий;
  б) можна провалитися;
  в) не хоче замочити ніг.

11. Що зробив Олесь, коли вчителька поставила йому двійку за дятла (Дивак Г. Тютюнника):
    а) розплакався;
    б) пішов з уроку;
    в) сидів мовчки.

12. Яку казку просив розповісти Олесь (Дивак Г. Тютюнника):  
    а) “Івасика-Телесика”;
    б) “Кривенька качечка”;

    в) “Колобок”.

Контрольна робота №7 (тестові завдання).
Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова.

1. Однорідні члени речення — це:
A. члени речення, що становлять його граматичну основу;
Б. усі члени речення, крім головних;
B. члени речення, які відповідають на одне й те питання та відносяться до одного й того самого члена речення;
Г. слова, що називають того, до кого звертаються.
2. Позначте речення з однорідними членами.(розділові знаки відсутні)
A. По дорозі торохтить зима на возі (Т. Коломієць).
Б. Стали білі всі доріжки вулиці дахи сади (Н. Мудрик).
B. Умостився Морозенко на столітнім дубі (В. Скомаровський).
Г. Сніговик Морквяний ніс вгору віника підніс (О. Сенатович).
3. Позначте речення, в якому однорідні члени з’єднуються між собою інтонацією переліку, тобто комами
A. Стерня не завжди золота, але колюча для всіх і завжди (В. Слапчук).
Б. Маки там не цвітуть, а горять (В. Васшашко).
B. Свіжа зелень розгойдалась,  поплила (М. Рильський).
Г. Не тіло, а душа є людиною (Г. Сковорода).
4. Між однорідними членами речення, не з’єднаними сполучниками і, й, та (у значенні і), завжди ставиться:
A. кома;
Б. тире;
B. двокрапка;
Г. кома і тире.
5. Позначте речення, у якому між однорідними членами потрібно поставити кому:
А. Працею людина сильна  красива (О. Гончар).
Б. З добра й любові приходить щастя (А. Мойсеєнко).
В. Шукаю вже не щастя, а поради (В. Грінчак).
Г. Ми маємо право на сум і любов. (В. Симоненко).
6. У реченні Україна дала світові великих поетів: Тараса Шевченка, Івана Франка, Лесю Українку узагальнювальне слово є:
A. підметом;
Б. означенням;
B. додатком;
Г. обставиною.
7. Після узагальнювального слова, що стоїть перед однорідними членами, ставлять:
A. кому;
Б. двокрапку;
B. крапку з комою;
Г. тире.
8. Позначте речення, у якому узагальнювальне слово стоїть після однорідних членів речення.
A. Пісні приказки прислів’я все те вражало надзвичайним багатством жарту гумору практичного розуму (І. Нечуй-Левицький).
Б. У слові є все злагода спокій усталеність надія (П. Загребельний);
B. Звучать улюблені слова Держава Тризуб Булава! (Яр Славутич);
Г. На почесному місці сиділи вчителі Феофіл Григорович Степан Тарасович Олена Михайлівна (Ю. Яновський).
9. Звертання на письмі виділяють:
A. лапками;
Б. комою або знаком оклику чи знаком питання залежно від інтонації;
B. тире;
Г. завжди тільки знаком оклику.
10. Позначте речення зі звертанням:
A. А на чому ми спинились дорогий ти мій козаче? (О. Омельченко).
Б. На горбочку мак в шапці як козак (Г. Черінь).
B. Місяць козацьке сонце (Нар. творчість).
Г. Коли стелиться доріжка козакові не до ліжка (Нар. творчість).
11. Позначте речення зі вставним словом:
A. Усе навколо казкою здається (Б. Остапенко).
Б. То як вам земляки живеться? (В. Дворецька).
B. Крізь ці кущі здається ніхто не пробереться (Н. Забіла).
Г. Будьте з рідними ніжні й ласкаві (М. Луків).
12. Звертання і вставні слова у реченні:
A. є головними членами речення;
Б. є другорядними членами речення;
B. не є членами речення;
Г. можуть бути і головними, і другорядними членами речення.




Контрольна робота з української літератури
за темою «Рідна Україна. Світ природи» (Т. Шевченка,
П. Тичини, Є. Гуцала)                                 
 (тестові завдання)

1.     Яка пора року описана в поезії Т. Шевченка «Садок вишневий коло хати…»?       
      А зима                        Б весна                       В літо

2.   Уставте пропущене слово в рядку вірша «Блакить мою думку обвіяла…» П. Тичини «Струмок серед гаю, як…».                                                                                          
      А стрічечка                Б квіточка                  В річечка

3.   Що символізує образ козацької могили, створений П. Тичиною в поезії «Не бував ти у наших краях!»?     
      А силу духу, витривалість              Б красу рідного краю                    
  В історичну пам’ять


4. Укажіть жанр твору Є.Гуцала «Лось».                                     
      А переказ                  Б казка                                   В оповідання

5.   Лось із однойменного твору Євгена Гуцала жив       
      А у лісі                      Б у заповіднику                             В у гаю

6. Автор назвав братів
А підберезники                 Б піддубники                               В підвербники

7.Малий Шевченко мріяв стати
А учителем    Б малярем      В козаком    

8.Поетичні вирази у вірші Т.Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…»червоні поли, туман сивий – це
А гіпербола     Б порівняння    В епітети

9.Перша збірка П.Тичини має назву
А «Сонячні кларнети»   Б «Замість сонетів та октав» В «Плуг»

10. Твір, у якому відображено думки, настрої та почуття людини, душевний стан автора, його ставлення до оточення, називається
А байкою      Б оповіданням     В ліричним твором

11. Мотив вірша «Садок вишневий коло хати…» -
А почуття патріотизму                              Б любов до рідної дитини
В краса природи та довколишнього світу

12. Укажіть, як діти врятували лося із ополонки в кризі
 А прив’язавши за роги до своєї конячини
 Б підклавши йому під черево товсті палиці

 В прорубавши від берега до ополонки доріжку

Тестування за твором Євгена Гуцала «Лось»

1.Твір Євгена Гуцала "Лось" за жанром:

А)оповідання
 Б)казка

В)повість
2.Тема твору «Лось»:

А)Про дівчинку, яка недороблювала початі справи

 Б)Про лося, якого врятували хлопчики. Та все ж їхній дядько вбив тварину

В)Про хлопчика, який дуже любив природу


3.Лось жив:


А)У лісі

 Б)У зоопарку

В)У заповіднику

4.Лось потрапив у водяний полон через те,


А)що хотів напитись води


Б)що вирішив трохи покупатися

В)що шукав в ополонці рибу


5.Хлопці врятували лося тим,

А)що показували жестами, як вибратися з ополонки


Б)що рубав старший брат лід, прокладаючи хід до берега

В)що кликали на поміч дорослих


6.Дядько Шпичак 

А) похвалив хлопців за те, що вони врятували лося


Б)застрелив тварину

В)привіз тваринам корму


7.Проблематика твору Євгена Гуцала "Лось":

А)Те, що людина вважає себе царем природи ,і це  не дає їй право знищувати тварин для своєї розваги; люди мають усвідомити, що їх завдання — оберігати та захищати природу, турбуватись про неї, бути милосердним.


Б)Те, що рідних треба поважати і турбуватися про них.

В)Те, що школу не потрібно пропускати, і навчання для дітей дуже важливе.


8.Укажіть рису характеру, притаманну братам:

А)відважні


Б)примхливі

В)боягузливі




Спишіть речення , розставлюячи потрібні розділові знаки. Підкресліть узагальнюючі слова у кожному реченні. За кожне правильно зроблене речення – 2 бали

1. Мамина пісня батькова хата дідусева казка бабусина виши­ванка   усе це наша пам’ять.
2. Покрилось туманом все  і ріка  і гори  і сади.
3. Земля і вода  і повітря   все заснуло.
4. До віночка вплітають різні квіти  ромашки  волошки  чорнобривці.
      5. Золотом виблискують на осінніх вулицях дерева каштани тополі ясени та клени.
      6. Я захоплююсь творами таких авторів Тараса Шевченка Івана Франка та  Лесі Українки .

Немає коментарів:

Дописати коментар