Дистанційне навчаня учнів 9 класу

11.01.21р. 

Українська література

Тема уроку

Мета

Корисні посилання

Примітки

Література українського романтизму ( оглядово). Ідейно-художні особливості романтизму

ознайомити учнів з особливостями романтизму як літературного напряму, найяскравішими представниками літератури українського романтизму, тематикою творів, особливостями відтворення героя


Відео-урок

Завдання:

1.Опрацювати сторінки  підручника 142-143;
2.Створити власні запитання за прочитаним текстом.



Контрольна робота

Творчість В. Дрозда, Ю. Винничука, 
В. Чемериса

Початковий і середній рівні
1. Дракон із повісті-казки Ю. Винничука, який з’явився біля Люботина, не влаштовував князя, тому що був
А одноголовим і маленьким
Б надто страшним і сильним
В добрим, освіченим
Г іншої віри
2. Учителем дракона Грицька із повісті-казки Ю. Винничука був
А сам князь
Б пустельник
В князівна Настасія
Г таємний радник князя Антось
3. Через дуель Вітьку з повісті В. Чемериса
А заарештували                       
Б вигнали зі    школи
В покарали батьки                    
Г образила дівчина
4. Вітька з повісті В. Чемериса назвав Галю «зміюкою лукавою», бо вона
А розповіла усім дівчатам, що він у неї закохався
Б запросила на побачення ще й Петра
В відверто посміялася з хлопця
Г підкупила його секунданта Федька халвою
5. Маленький, товстий, флегматичний, смаглявий. Так описує В. Чемерис у повісті «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»
А Вітьку                                    
Б Левонтія
В Федька
Г Петра
6. Кінь Шептало з оповідання В. Дрозда пишався
А своєю силою, красою, незвичайністю
Б тим, що він був чемпіоном з бігу
В своїми предками — цирковими кіньми
Г тим, що його любив конюх і підгодовував смачненьким

Достатній рівень
7. Продовжте речення.
Проблеми людини в суспільстві, свободи й неволі, особистості й натовпу розглядаються у творі... Як саме ? Поясніть.
8. Поясніть алегоричність образів дракона Грицька, пустельника та князя з повісті-казки Ю. Винничука «Місце для дракона».

Високий рівень
9. Виконайте одне із завдань.
А Напишіть невеликий твір «Актуальність твору Ю. Винничука “Місце для дракона” для сьогодення».
Б Уявіть зустріч друзів із повісті В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» через десять років та опишіть її. Пофантазуйте, не виходячи з логіки характерів, яким вони можуть стати.




Закінчити речення за твором Валентина Чемериса "Вітька +Галька, або Повість..."

1.25 липня 1964 року в селі Великих Чаплях мала відбутися ...
2.Секундантом у Вітька Горобця мав бути...
3.Перед дуеллю герой муситьусю ніч ходити по хаті й...
4.Вітько закохався у дівчину на ім"я ...
5.Старша Федькова сестра працювала...
6.Серенада-пісня...
7.Серенаду для друга  написав ...
8.До співів серенади, за версією Котигорошка, ще необхідні...
9.Заради друга серенаду для дівчини буде виконувати...

Тестування  з теми « Другорядні члени речення»


1.Поширеним називається речення, у якому :
а) є другорядні члени речення;   б) немає другорядних членів речення;
в) граматична основа складається тільки з присудка;
г) є означення.
2. Обставина відповідає на питання:
а) всіх відмінків;              б) всіх відмінків, крім називного;
в) який? чий? котрий?;    г) як? де?  куди?  коли?   звідки?
3. Назвіть види означень:
а) прямі та непрямі;    б) узгоджені та неузгоджені;
в) місця, часу, причини, мети.
4. Вкажіть речення, в якому є означення:
а) Жити – значить безперервно рухатись вперед;
б) Усе минає, але любов після всього залишається;
в) Кожен живе своїм розумом.
5. Вкажіть речення з неузгодженим означенням:
а) В гречках нескошених стоїть барвистий мед;
б) До мене підходить людина середнього віку;     в) Щире слово – теплий промінь.
6. Вкажіть речення з узгодженим означенням:
а)  Листочки на осиці дрібно затремтіли;
б) Стояла вишня в цвіті;     в) На дні довгого яру блищать ставочки.
7. Вкажіть речення з прикладкою:
а) Найважча професія – бути людиною;
б) Якось ішов тим степом козак – нетяга;     в) Сиділо нас чоловік з вісім.
8. Вкажіть рядок, у якому всі прикладки написано правильно:
а) пароплав Некрасов, вітер – пустун;
б) риба щука, козак – бандурист;          в) вітер пустун, заєць – біляк.
9. Вкажіть речення з прямим додатком:
а) Обрій затягнула вечорова імла;      б) Небо заволоклося хмарами;
в) Бажав я для скованих волі.
10. Вкажіть речення з непрямим додатком:
а) Боріться й долайте труднощі;    б) Земля нагріта сонцем;
в) Село прикрасили садки.
11. Вкажіть речення з обставиною причини:
а) Хлопець занімів від здивування;
б) Стомились хлопці, присіли спочити;
в) Сідають на озера дикі гуси.
12. Вкажіть речення з обставиною місця:
а) Ми повернулися ввечері;       б) Пожовкле листя спадало на тротуар;
в) По – справжньому великі ті, чиє серце б’ється для всіх.
Вправа "Закінчити речення " 
за твором Юрія Винничука 
"Місце для дракона"

1.Дранок Грицько й князь восени сиділи й пили вино біля...
2.Князь вирішив скористатися дружбою ...
3.Він відправив його на герць із...
4.Грицько чув, як вночі його кликав...
5.Гінці по всіх усюдах везли страшну вість: лютий дракон...
6.Особливий інтерес серед лицарів викликав...
7.Бажання дракона було, щоб після бою його...
8.Настасія й дракон швидко...
9.Якась невідома сила не давала лицареві заколоти ...
10. Грицька убив...
11.Князь розповів про дружбу з драконом ...
12. Після цього зізнання лицар процідив крізь зуби, що він...




Тестування за твором Юрія Винничука
 "Місце для дракона"

1. Твір Юрія Винничука "Місце для дракона за жанром:
а) оповідання;
б) повість-притча;
в)роман
2.Назва міста, в якому відбуваються події:
а) Київ;
б) Львів;
в)Люботин
3. У князя була донька на ім"я :
а) Олена;
б) Настасія;
в) Ольга
4."Хто переможе дракона..."
а) одружиться на князівні;
б) матиме багато грошей;
в)матиме нове авто
5.На бій з драконом чекали:
а) лицарів;
б)солдат;
в)курсантів
6.Драконові було :
а) 8 років;
б) 27 років;
в) 1000 років
7.Дракон харчувався:
а) м"ясом менших тварин;
б)травичкою, листячком;
в) тим, що готували для князя.
8.Драклн навчився :
а)плавати;
б)читати;
в)повзати.
9.Він дружив із:
а) дітками;
б)таким ж драконами;
в)пустельником
10.Ім"я дракона:
а)Грицько;
б)Стицько;
в)Омелько.
11.Дракон мріяв:
а)стати метеликом і літати серед квітів;
б) одружитися;
в) мати великий замок.
12.Князь хотів :
а) щоб дракона вбили;
б) щоб дракон жив вічно:
в) щоб разом із драконом полетіти далеко.




Контрольна роботаВідокремлені члени речення

1.   Укажіть правильне твердження.  

Уточнюючими називають члени речення, які:А   розширюють зміст речення;
Б   звужують зміст речення;
В   уточнюють або пояснюють зміст 

головного чи другорядного члена речення;

Г   конкретизують зміст сказаного.

2.   Укажіть правильне твердження.  

Відокремлюватися можуть:А   підмет, присудок, обставина;              

   Б   додаток, означення, обставина;
В   підмет, присудок, означення;              


   Г   підмет, додаток, обставина.

3.   Яким відокремленим членом речення

 є виділені в реченні слова?Тут, під кронами білих розпашілих каштанів, причаїлися

 наші, повні щастя, літа.
А   Відокремлене означення;                      

 Б   відокремлена уточнююча обставина;
В   відокремлений додаток;                        

 Г   відокремлена прикладка.

4.   Укажіть речення, у якому відокремлене означення 

виражене дієприкметниковим зворотом.А   Зачаровані подорожні сиділи й мовчали. 
Б   Оповитий тишею степ дихав пахощами росяних трав.
В   В імлистій далині, осяяні срібним 

промінням місячним, стояли широкі 

лани золотого жита та пшениці.
Г   А он старе Монастирище, колись козацькеє село.

5.   Укажіть речення з відокремленим додатком.

А   Нікого тут нема, крім мене й господині.
Б   Польова билина, вона не призвичаєна

 до густої садової тіні.
В   Гей, був у Січі старий козак

, на прізвище Чалий.
Г   І от тепер, ставши начальником,

 він раптом заспівав отакої.

6.   Укажіть речення, у якому відокремлена обставина

 виражена іменником з прийменником.А   Співають усі, за винятком Ліни Яцуби, дочки відставника…
Б   Незважаючи на вітрець, робилося душно.
В   Звучав потемнілий дзвін, пудів на тридцять.
Г   У лісі, опріч мене, є ще хтось.

7.   Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.


1 відокремлений уточнюючий член речення

2 відокремлений додаток

3 відокремлене
означення

4 відокремлена
обставина

А   Спить вітер на колінах у беріз, окутаних у молоко туману.

Б   Лев упав і довго, лежачи, стогнав.

В   Тут, під кронами білих каштанів, причаїлися наші, повні щастя, літа.

Г   Здається, вогнем чудесним сяють зорі з дніпровських круч. 
     
Д   Не маю іншого тепла,  окрім отчого краю.



8.   Установіть відповідність між відокремленими 

уточнюючими членами речення

 і син­таксичною роллю, яку вони виконують.

1 уточнюючий підмет

2 уточнюючий присудок

3 уточнююча обставина місця

4 уточнююче означення

А   Пірат був звичайний пес, трудяга.
      

Б   Уже багато років, відколи його забрано од матері, ніхто ні про що не питав.

В   І тут, в Америці, живу я Україною.


Г   Надійшли жнива, достигла Василева пшениця — така гарна, колос у колос.


Д   Він, Шептало, кінь особливий, кінь білий.
 9.   Виконайте синтаксичний розбір речення
Кожен птах, свою пісню співаючи, здіймається до небес.
 




Тематична контрольна робота

з української літератури

8 клас

М. Коцюбинський, О. Довженко,  Н. Бічуя
І
1.  Який центральний мотив у творі "Дорогою ціною" М.Коцюбинського
А  тяжке життя на чужині
Б   кохання Остапа і Соломії
В   помста Остапові з боку пана
Г   безправність простої людини перед владою


2.  Щоб її не впізнали під час погоні, Соломія

А   відрізала собі коси, одяглася в хлопця
Б   переодягнулася в циганку
В  прикинулася старенькою із ціпком
Г  видавала  себе за артистку мандрівного театру

3.  Про кого йде мова у вислові  "Кіно – його природна стихія"
А   про  М. Коцюбинського
Б   про  О. Довженка
В   про І. Карпенка-Карого
Г    про  І. Франка

4.  Хто з героїв твору  "Ніч перед боєм" О. Довженка  є уособленням патріотизму, незламності  
А      Петро Колодуб
Б       дід Платон і дід Савка
В       солдати
Г       Іван Дробот

5. Який подвиг здійснили діди-перевізники у творі  "Ніч перед боєм" О. Довженка 
А    перевернули на глибині човни з окупантами і загинули самі
Б     завели фашистів у болото
В    завели фашистів на мінне поле
Г     підірвали міст-переправу
6.  Компанію хлопців із   повісті "Шпага Славка Беркути" затримали й привели до міліції
А     за бійку
Б      за  розпиття спиртних напоїв
В      за пограбування кіоску
Г       за нецензурне висловлювання в громадських місцях

7.  Хто з дорослих  найбільше захищав і підтримував  Славка Беркуту?
А      вчителька Варвара Трохимівна
Б       вчитель Антон Дмитрович
В      тренер Андрій Степанович
Г       мама Юлька Ващука
8.  Найбільше позитивними якостями, рисами характеру, відношенням до батьків у повісті "Шпага Славка Беркути" наділений
А      Юлько Ващук
Б       Славко Беркута
В      Лопух
Г      Стефко Вус
9. Твір "Ніч перед боєм" О. Довженка за жанром
А  повість
Б  новела
В оповідання
Г роман
10. Сюжет повісті "Дорогою ціною" носить характер
А історико-героїчний
Б пригодницько-романтичний
В фольклорно-автобіографічний
Г детективно-фантастичний
11. Що за повістю Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною» дістається героям дорогою ціною?
А Кохання.             Б  Життя.           В Воля.         Г Гроші.

12. Платон Півторак і дід Савка загинули:

А  Перевернувши човен із фашистами. 
Б Захищаючи своїх онуків.

В Потрапивши під ворожі кулі. 

Г Перевозячи зброю для наших військових.

Завдання для учнів 8 класу за твором Ніни Бічуї
 «Шпага Славка Беркута»

Закінчити речення:
     

    1. Сьомий "Б" чекав ,  коли на сцені з"явиться...
    2. Юлько приготував дівчині сюрприз...
    3. Беркут на виставу...
    4. Андрій Степанович - це...
    5.Юлько й Лілі прийшли на тренування до...
    6.Юлько зі Славком билися на...
    7.У Юлька після побоїща була...
    8. Батько Юлька назвав Славка...
    9. Юлько вважав, що Славко йому...
    10. 23 листопада відбувся суд над...
    11. А насправді на місці злочину був...
    12. Славкові допомогла у вирішенні проблеми жінка з...






Немає коментарів:

Дописати коментар