7 клас, українська література
Тема. Поезії Ліни Костенко. Утвердження ідеї про те, що духовне багатство – найбільший скарб у житті
Мета: - допомогти учням усвідомити ідейно-художнє багатство поезій Ліни Костенко, їх неповторність ;
-         розвивати навички виразного читання віршів напам'ять , їх аналізу, висловлення власної думки з проводу прочитаного ;
-         сприяти вихованню духовної наповненості людини.
Теорія літератури: виразне читання, темп, пауза, інтонація, логічний наголос.

Обладнання: підручники, портрет письменниці , відеозапис вірша Ліни Костенко «Крила».
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.
Епіграф до уроку:
«У чому сенс життя? Служити іншим і робити добро»
Аристотель
Хід уроку
11.     Актуалізація опорних знань учнів
1)Робота з епіграфом
-         Пояснити зміст епіграфу, яке відношення він має до нашого уроку?
-         Що найбільше вас вразило в біографії Ліни Костенко?
2)Літературна вікторина
1)Поетеса народилася…
2)В родині…
3)Батька Ліни…
4)Для неї ця звістка була…
5)Поетеса навчалася…
6)На літературному шляху їй довелося пережити…
7)Вона має такі нагороди як…
8)Диптих – це…
9)Головна героїня першого твору диптиху є…

3) Прийом «Емпатія». Зараз я пропоную вам поставити себе на місце чайки і переказати  про все те, що з нею відбувалося на річці.
- Що символізують крила? Які вони можуть бути?
2.Мотивація навчальної діяльності.

 Вступне слово вчителя.
Щоб краще зрозуміти думку автора, ідею про те, що духовне багатство — найбільший скарб, необхідно не тільки знати зміст, а й виразно читати, передаючи почуття, переживання поета. Крім того, виразне читання напам’ять дає змогу усвідомити й естетичні принади поезії. Про це ми й поміркуємо на сьогоднішньому уроці.
3.Оголошення теми, мети роботи.
1). Колективна робота.
Повторення відомостей про засоби виразного читання: темп, інтонацію, логічний наголос, пауза.
Пауза – перерва для привертання уваги слухача;
Виразне читання - це мистецтво відтворення в живому слові думок і почуттів поезії;
Темп - означення швидкості виконання читання;
Інтонація - емоційного забарвлення виконання;
Логічний наголос - виділення важливого слова в реченні (яке несе особливе смислове навантаження) через підвищення сили голосу.
2) Відеозапис вірша Ліни Костенко «Крила» у виконанні Б.Ступки
3) Постановка виконавського завдання.
Повторення вірша напам’ять.
4) Виразне читання віршів Л. Костенко напам’ять.
(Можна провести у вигляді конкурсу.)
5)Підведення підсумків.
4. Закріплення знань, умінь і навичок
1) Завдання пошуково-дослідницького характеру.
 Визначте, які художні засоби використано поетесою в поезіях «Чайка на крижині» та «Крила».
2)Творча робота.
Створіть «асоціативний кущ» до слова «скарб».
- То що ж найголовніше у житті людини : матеріальні чи духовні цінності?
5.Домашнє завдання
- ознайомитися з біографією Б.Харчука;
- скласти вірш або оповідання про крила.



Немає коментарів:

Дописати коментар