Тема. Поезії Ліни Костенко. Утвердження ідеї про те,
що духовне багатство – найбільший скарб у житті
Мета: - допомогти учням усвідомити ідейно-художнє
багатство поезій Ліни Костенко, їх неповторність ;
-
розвивати навички виразного читання
віршів напам'ять , їх аналізу, висловлення власної думки з проводу прочитаного
;
-
сприяти вихованню духовної наповненості
людини.
Теорія
літератури: виразне читання, темп, пауза, інтонація, логічний наголос.
Обладнання: підручники, портрет письменниці ,
відеозапис вірша Ліни Костенко «Крила».
Тип уроку:
застосування знань, умінь та навичок.
Епіграф до уроку:
«У чому сенс життя? Служити іншим і робити добро»
Аристотель
Хід уроку
11. Актуалізація опорних знань учнів
1)Робота з епіграфом
-
Пояснити зміст епіграфу, яке відношення
він має до нашого уроку?
-
Що найбільше вас вразило в біографії
Ліни Костенко?
2)Літературна вікторина
1)Поетеса народилася…
2)В родині…
3)Батька Ліни…
4)Для неї ця звістка була…
5)Поетеса навчалася…
6)На літературному шляху їй довелося
пережити…
7)Вона має такі нагороди як…
8)Диптих – це…
9)Головна героїня першого твору диптиху
є…
3)
Прийом «Емпатія». Зараз я пропоную вам поставити себе на місце чайки і
переказати про все те, що з нею
відбувалося на річці.
-
Що символізують крила? Які вони можуть бути?
2.Мотивація
навчальної діяльності.
Вступне слово вчителя.
Щоб краще зрозуміти думку автора, ідею про те, що духовне багатство —
найбільший скарб, необхідно не тільки знати зміст, а й виразно читати,
передаючи почуття, переживання поета. Крім того, виразне читання напам’ять дає
змогу усвідомити й естетичні принади поезії. Про це ми й поміркуємо на
сьогоднішньому уроці.
3.Оголошення теми, мети роботи.
1). Колективна робота.
Повторення відомостей про засоби виразного читання: темп, інтонацію,
логічний наголос, пауза.
Пауза – перерва для привертання уваги слухача;
Виразне читання - це мистецтво відтворення в живому
слові думок і почуттів поезії;
Темп - означення швидкості виконання читання;
Інтонація - емоційного забарвлення виконання;
Логічний наголос - виділення
важливого слова в реченні (яке несе особливе смислове навантаження) через
підвищення сили голосу.
2) Відеозапис вірша Ліни
Костенко «Крила» у виконанні Б.Ступки
3) Постановка виконавського завдання.
Повторення вірша напам’ять.
4) Виразне читання віршів Л. Костенко напам’ять.
(Можна провести у вигляді конкурсу.)
5)Підведення підсумків.
4. Закріплення знань, умінь і навичок
1) Завдання пошуково-дослідницького характеру.
Визначте, які художні засоби використано
поетесою в поезіях «Чайка на крижині» та «Крила».
2)Творча робота.
Створіть «асоціативний кущ» до слова «скарб».
- То що ж найголовніше у житті людини : матеріальні чи духовні цінності?
5.Домашнє завдання- То що ж найголовніше у житті людини : матеріальні чи духовні цінності?
- ознайомитися з біографією Б.Харчука;
- скласти вірш або оповідання про крила.
Немає коментарів:
Дописати коментар