Урок української мови у 5 класі
Тема. Звертання . Розділові знаки при
звертанні
Мета:-
сформувати поняття про звертання в мові, його функції та способи
вираження;
-
звернути
увагу на особливості вживання
форм іменників у роль звертання;
-
формувати навички пунктуаційної грамотності
учнів;
-
сприяти вихованню культури спілкування, любові до
рідного слова.
Хід уроку
І.
Актуалізація опорних знань
1)
Опитування. «Одним словом». Закінчити речення:
-
однорідні члени речення відповідають на одне ж і те …(запитання)
-
однорідні члени речення виконують одну ж і ту синтаксичну …(роль)
-
однорідні члени речення відносяться до одного ж і того …(слова)
-
однорідні члени речення виступають однією ж частиною …(мови)
УС-
це…
2)
Загубилися в реченні розділові знаки. Тож я потребую на вашу допомогу.
Був гарний літній день і навкруги все
здавалося прекрасним сад огород маки соняшники.
ІІ.
Мотивація навчальної діяльності учнів
Слово
вчителя
-
У нас сьогодні незвичайний урок, бо до нас
сьогодні завітали гості . Зараз я
пропоную вам звернутися до наших гостей. Оберіть когось одного і побажайте щось приємне , вибраній особі.
-
А як ви розумієте вислів: «Ніщо так не тішить
вухо людини, як її власне ім'я»?
-
Тож над чим ми сьогодні будемо з вами працювати
на уроці?
-
Чи пригодиться нам ця тема в майбутньому?
-
Тож
записуємо тему уроку.
ІІІ.
Основна частина уроку
1) Пояснення нового
матеріалу
-
Яку роль у нашому житті відіграє мама? Я
написала невеличкого вірша , який
присвятила саме мамі. Прослухаєте? Але ваше буде завдання не лише прослухати, а
й знайти та виписати з нього звертання.
Люба ненько,
Матусю рідненька,
Я без тебе свого життя
Не уявляю.
Бо найкращого
Друга в тобі маю.
Знаю: яка б не трапилася
Зі мною біда,
Рука допомоги
Першою буде твоя!
Тож багато років,
Матусю, живи
І не знай ніколи
Ні горя, ні біди!
«ЗВЕРТАННЯ»
-
Що таке звертання?
-
Які бувають звертання? (поширені та непоширені)
-
Розділові знаки при звертанні
-
Місце розташування звертання у реченні
-
Кличний відмінок
-
Ти,ви – не є звертанням!
(все
це на дошці. У вигляді асоціативного куща)
Виконати
синтаксичний розбір речення:
Мамо ,ви завжди для мене будете прикладом.
Робота
з підручником, опрацювання 18 параграфа.(Перевіряємо вчительку)
Тренувальні
вправи.
-
1)Вправа 169. Виписати звертання.
2)Самостійно поставте у формі кличного відмінку імена вашої мами і
вашого тата.
3)Вправа з ключем ( До дошки виходять з
учня)
«Юні перекладачі»
-
Перекласти українською мовою текст. Чи
відрізняються форми звертання в російській та українській мовах?
Маленький тигренок грелся под
солнышком
на берегу моря. Вдруг он услышал:
- Рыжик! Ты где?
Рыжик! «Да это же
про меня!» - подумал тигрёнок. Так нежно называла его только мама.
- Я на берегу,мамочка!- отозвался сын.
Мама подошла к своему сыну.
- Ты самый лучший , дорогой сыночек!- сказала мама.
- А ты у меня самая красивая,мамочка!
4.
Закріплення навчального матеріалу
-
Тест;
-
скласти речення , використовуючи звертання : матінко моя мила, татусю
дорогенький.
«Юні
телеграфні працівники»
Скласти
телеграму зі звертанням до вчителів нашої школи.
Опрацювати
18 параграф, виконати впр.173.
Немає коментарів:
Дописати коментар