Завдання до твору Івана Франка «Захар Беркут»

1.    Визначте художній засіб, на основі якого автор розкриває глибину душевних переживань За­хара Беркута. Вмотивуйте відповідь.
«Німо, непорушно, мов дерев'яні стовпи, стояли на бе­регах, навіть найзаповзятіші не могли без дрожі, без зойку, без сліз глядіти на ту громадську загибель людей».
2.    Визначте, за допомогою якого художнього засобу автор розкриває глибину душевних переживань За­хара Беркута. Вмотивуйте відповідь.
«Старий Захар, досі такий сильний і незламний, те­пер тремтів, мов мала дитина і, закривши лице руками, ридав тяжко».
3.    Знайдіть уривок у повісті «Захар Бер­кут», у якому мова йде про боротьбу монголів з ту- хольською громадою та стихією. Виділіть у тексті найважливіші слова, які несуть на собі найбільшу змістову завантаженість. Які це частини мови?
4.    Усно змалюйте груповий портрет монголів, опира­ючись на художні деталі з тексту. Визначте голо­вну художню деталь в описі. Яка її роль у творенні художнього образу?
Порівняйте опис зовнішності монголів з описом зовніш­ності тухольців. Зробіть висновок.
5.    Чому Іван Франко надає перевагу чорному кольо­ру, змальовуючи чужинців у повісті?
(«Незвісні чорні люди», «чорні почвари», «чорні страш­ні голови»).
6.    Зачитайте діалог між Захаром Беркутом і бояри­ном . Вмотивуйте вживання форми мину­лого часу замість теперішнього у реченні: «...ти боярин Тугар Вовк».
7.    Усно опишіть священний камінь тухольців. Чому автор протягом всієї повісті постійно звертається до цього художнього символу? Що уособлює в тво­рі Сторож? Чому саме «сторож»?
8.    Знайдіть у тексті і зачитайте описи села Тух­лі в очікуванні приходу монголів і після їхнього вторгнення. Порівняйте. Які художні засоби використовує І. Франко з метою  протиставлення поведінки мирних громадян поведінці «ди­ких чорних почвар»?

Немає коментарів:

Дописати коментар